مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد:

افزایش 23 درصدی صادرات غیرنفتی از  بندر جاسک به کشورهای حوزه خلیج‌فارس



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 187 هزار و 780 تن کالا با افزایش ۲۳ درصدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

   

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا محمدحسینی تختی»،  مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: 247 هزار و 161 تن از انواع کالاهای غیرنفتی از ابتدای امسال تا کنون در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شده که از این میزان 187 هزار و 780 تن کالا شامل میوه و تره بار،حبوبات و مصالح ساختمانی با افزایش ۲۳ درصدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزایش آمارهای صادراتی از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر جاسک را نمایانگر ظرفیت‌های بالقوه حوزه دریایی و بندری سواحل مکران دانست و بیان کرد: توجه به ظرفیت‌های حوزه سواحل مکران از ارکان اساسی و راهبردی در توسعه و تجارت دریا محور است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در خصوص میزان جابه‌جایی کانتینر یخچالی از بندر جاسک نیز گفت: در این مدت 23 هزار و 670 TEU کانتینر حامل کالای یخچالی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته21 درصد افزایش ثبت شده است.

به گفته محمدحسینی تختی، سواحل مکران از ظرفیت و مزایای ویژه‌ای در زمینه پیشبرد اقتصاد دریاپایه و نیز کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال بومیان منطقه دارا بوده که این منطقه را به نقطه عطفی در راستای پیشبرد روابط بین‌المللی و افزایش مراودات با کشورهای همسایه تبدیل کرده است.

گفتنی است؛ بندر جاسک در فاصله 320 کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده و دارای مزیت‌های خاصی در زمینه تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها